پربیننده ترین مطالب

بازرسی دوران ای جرثقیل

فعالیت این واحد در بدو تأسیس به بازرسی و صدور گواهینامه ایمنی برای یراق بالابری و کمک بالابری محدود می شد اما با گذشت روزگار و افزایش سطح تجربی و علمی در این واحد، دامنه فعالیتها گسترده تر و متنوع تر گردید. به منظور حضور در بخشهای متعدد صنعت، رده بندی آسیا اقدام به استقرار سیستم مدیریت کیفیت مختص شرکت های بازرسی بر اساسISO/IEC 17020 علامت و موفق شد گواهینامه تأیید صلاحیت بازرسی از تجهیزات بالابری را بر این اساس از نظام تأیید قابلیت ایران،از تنها مرجع تأیید صلاحیت ( Accreditation Body ) در کشور دریافت نماید.

همچنین با هدف سهم گیری از توان بازرسی در شعب خارجی، رده بندی آسیا به منظور وجود در فهرست شرکتهای مورد تأیید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در زمینه بازرسی کالا (بازرسی قبل از حمل) اقدام جلوه و در سال ۱۳۸۹ موفق شد در فهرست شرکتهای مورد تأیید سازمان استاندارد و موسسه اقتصادی مربوط به‌مرکز جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا با بهره گیری از توان اجرائی کوه‌راه خود در چین، آسیای مرکزی و خاورمیانه خدمات بازرسی ، ارائه گواهینامه برآورد تطابق (VOC)، گواهینامه بازرسی (COI) و انجام بازرسی قبل از حمل به نیابت از خریدار عمل نماید.

بازرسی فنی آسانسور، پله برقی و جرثقیل

چک لیست بازرسی روزانه جرثقیل | پاورپوینت جامع سلامت جرثقیل -- همیشه در کنار شماییم

5-1-7-8- با کلیه تجهیزات ایمنی و تست ابزارهای ایمنی که متناسب با نوع جرثقیل بر چهره آن نصب می گردد و نیز تجهیزات بالابرنده ای که بکار می روند دوستی کافی داشته باشد.

5-2-1- کلیه جرثقیل ها می بایست مجهز به تجهیزات ایمنی به‌تفصیل ذیل باشند:

5-3-1- کلیه جرثقیل ها و متعلقات آنها می بایست دارای مدارک و مستنداتی بشرح ذیل بوده و این مدارک می بایست در جرثقیل و در دسترس راننده/اپراتور باشد.

5-4-1- کلیه جرثقیل های موقعیت استفاده در آتلیه (شامل جرثقیل های تحت تملک شرکت و پیمانکاران استجاره دهنده جرثقیل) می بایست دارای گواهینامه سلامت و ایمنی از مراجع معتبر و دارای لیاقت باشند.

5-4-2-کلیه جرثقیل ها قبل از وصول به آتلیه می بایست توسط مدیر HSE نقشه مطابق فرم به کد FO411 مورد بازرسی قرار گرفته و پس از تائید، اجازه مدخل به جرثقیل داده خواهد شد. در زمان فعالیت در کارگاه می بایست با توجه به حجم کار پته کار (Work Permit) از سوی واحد HSE برای جرثقیل مربوطه صادر شود.

بازرسی جرثقیل ها | ارزانترین اطمینان جرثقیل (Crane Safety) -

در جرثقیل های تک موتوره، عملیات جابجایی دستگاه و بالا بردن بار توسط  یک موتور انجام می ‌شود ولی در جرثقیل های سنگین که معمولا دو موتور دارند، موتور اول (کشنده برای جابجایی آلت به کار رفته و موتور دوم پرتره بالابرنده ی بار را ایفا می کند؛ هرچند در جرثقیل های فراوان سنگین هر دو موتور هم زمان برای بالا بردن و پایین آوردن  به کار گرفته می شوند.

در جرثقیل های تک موتوره، تکلیف  اصلی تولید نیرو برای حرکت پارکینگی و تحرک بالابری بر عهده ی  موتور است. در جرثقیل های دو موتوره (موتور کشنده و ماشین بالابر) موتور بالابر در بخش ساختار بالایی جرثقیل قرارمی گیرد. ساختار فوقانی جرثقیل از موتور، جغد و اجزای آن، آسانسور اصلی و کمکی، سیم بکسل بالابر، سیستم هیدرولیک دربردارنده پمپ هیدرولیک، موتور بالابر، موتور چرخش سیلندر و شیرهای کنترلی، اتاق راننده و تجهیزات ایمنی تشکیل شده است.۲ کشنده دستگاه از دو بخش واقعی شاسی و بدنه تشکیل شده است، در شاسی اجزایی مانند بخش های الکتریکی، مکانیکی و موتور قاتل قرار گرفته و بدنه فقط به شکل یک پوست ی فلزی دورتادور اتومبیل‌بی‌اطاق را پوشانده است. نیروی محرکه ی تولیدشده به وسیله ی موتور، توسط وسایل انتقال دهنده ی نیرو، به چهار پمپ هیدرولیکی فرستاده میشود. :

استاندارد بازرسی تاورکرین یا جرثقیل برجی